VOICT introduceert de mogelijkheid voor klanten om een eigen chauffeurs app te ontwikkelen.
Binnen de e-commerce is het aflevermoment het enige fysieke contact tussen leverancier en consument en is dit moment uitermate geschikt voor leveranciers om zich te onderscheiden van concurrenten. Om aan die behoefte te voldoen is het nu ook mogelijk om, naast de generieke chauffeurs app van DireXtion, een eigen app te koppelen met DireXtion.
VOICT heeft hiervoor een api ontwikkelt waarop klanten, die hun eigen app willen ontwikkelen, kunnen aansluiten. Vanuit DireXtion wordt de rit en orderinformatie aangeboden en de app kan aan de api de status van de rit en zending, handtekening, barcode scan, GPS positie, e.d. retourneren. Naast de ondersteuning van de chauffeur in het bezorgproces geeft het klanten daarmee de mogelijkheid om in hun app functionaliteit te ontwikkelen onafhankelijk van het DireXtion platform zoals specifieke klant- en productinformatie of een directe koppeling met de webshop. Dit alles voor een nog betere klantbeleving en NPS-score.